Thursday, July 26, 2012

Välkomna!

Hej alla!
Jag vill bara passa på att välkomna de nya medlemmarna i spinnargillet som gått med nu nyligen! Jättekul att ni presenterar er här, och att ni har hittat hit. Det är ju tämligen avsomnat här på bloggen - jag antar att alla har en liten spinn/blogg svacka just nu, precis som jag.

Jag blev precis klar med ett riktigt segdraget projekt, och funderar på vad jag ska spinna härnäst. Antingen så blir det ett annat mastodontprojekt, jag har 1 kg "grey suffolk" att spinna (det kommer ta tid!) eller så hoppar jag emellan med någonting färgglatt och enkelt, som inte behöver bli något särskilt utan bara för att det är kul.

Vad spinner du på just nu?

3 Comments:

Blogger Ulltotten said...

Jag har precis avslutat ett 8hg projekt finull och har börjat prova mig fram med Llama som bas och olika "tillsatser". Finull - ok, merino i gång i rocken just nu. Några tips? Ren llama blir inte bra, jo, snyggt men inte hållbart nog att sticka ngt vettigt av... Har 5 hg llama :)

July 27, 2012 at 5:55 PM  
Anonymous L said...

Jag har inget riktigt på gång. Vill ha mer tid - är rejält sugen nu! Kanske jag ska prova på nåt jag inte har testat förut, har lite provpåsar...

August 24, 2012 at 7:35 PM  
Anonymous Liisa said...

Ja, det var inte meningen att vara så anonym...
/L

August 24, 2012 at 7:36 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home