Monday, February 20, 2012

Mera korgar

Åh vilka fina korgar. Tycker särskilt mycket om den höga.

När jag såg dem kom jag ihåg att jag faktiskt gjort några stycken själv för att ge bort, men tänkte inte på dem som 'korgar'. Trots att de ser olika ut, använde jag mig av samma mönster för alla: 'Korg med spets' som jag hittade här: http://elsasdesign.blogspot.com/2009/05/korg-med-spets.html.




Men, med mitt grova garn hade jag gärna velat göra en korg i en något annorlunda form, men vet inte riktigt vad eller hur. Annars gör jag nog en som din höga, för den tilltalar mig mycket

Vet inte om den är gjord med 'vikvarv' men skulle gärna vilja veta hur man gör det, för det ser också jättefint ut.

3 Comments:

Blogger Tina said...

vilka fina korgar!

Den höga korgen är virkad utan vikvarv, jag bara slutade öka maskor. Den är lite lös och sladdrig, men när man väl har saker (garn & ull) i den så står den stadigt.

February 21, 2012 at 9:00 AM  
Blogger blueb3ll said...

Och hur gör man vikvarvet?

February 21, 2012 at 9:05 PM  
Blogger Tina said...

Hur man gör vikvarv: http://amigurumi.ifokus.se/discussions/4d713007b9cb462221046cdf-hjalp-med-vikvarv

Det är den beskrivningen jag har använt mig av. Jag kan inte för mitt liv förklara det, och vet inte heller vad det heter på engelska, annars finns det kanske något klipp på youtube?

February 27, 2012 at 8:52 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home