Sunday, December 25, 2011

Min målbild

Ja, det låter väl käckt, eller? Målbild.... Ja, jag menar bara vad jag tänkte försöka mig på under denna gemensamma aktivitet.

Jag har 2 mål:
  1. Att spinna ett riktigt tjockt garn, med mindre än 6 wpi. 1-, 2-, eller 3-trådigt.
  2. Att spinna ett tjockt garn som är flertrådigt, helst 5-trådigt eller mer.

Jag har en del fibrer som jag ska testa, och se om jag får olika resultat, och vad som är lättast. Först ut ska jag testa en sorts pencilroving (dock inte lika tunn som den i artikeln) som jag har.
Den är ungefär lika tjock som ett smalt lillfinger, och jag tänkte att den kunde vara lämplig att testa som den är och se vad som händer.

Vad har ni för planer & ambitioner?

Labels:

3 Comments:

Blogger Åsa i Skuttunge said...

Själv ska jag försöka att spinna riktigt tunt ett tag...men jag har ju lite träning på det där med tjockleken...mina tehuvor har dragit en del "tjockgarn" I alla fall det entrådiga. Kan inte nog understryka att det där med fiberförberedelserna är av fundamental betydelse. Fipplandet är förödande för tjockleken ;-)
Tror dock att jag ska prova på att tvinna flertrådigt. Det har jag aldrig provat.

December 28, 2011 at 11:08 PM  
Blogger Tina said...

Ja, jag är också nyfiken på att göra ett flertrådigt garn! Ska bli spännande att se om jag tycker det är värt besväret.

December 29, 2011 at 5:34 PM  
Blogger Åsa said...

Mitt garn kommer bli mångtrådigt, ska bli spännande att se hur få WPI jag kommer upp i. Ganska kul att målet för en gångs skull inte är så många WPI som möjligt, det brukar vara en sport i sig ;-)

January 3, 2012 at 9:57 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home