Sunday, May 16, 2010

Odla egna fibrer - bomull

Som en kul grej beställde jag lite bomullsfrön från Cotton clouds och tänkte försöka mig på att få en liten planta. Bonus om jag lyckas få den att överleva, att få en liten bomullsboll vågar jag inte ens hoppas på.Det står att läsa om hur man bär sig åt att odla bomull i höstnumret 2009 av Spin Off (tycker det är tur att vi har en återförsäljare väldigt nära oss av detta förträffliga magasin). Rita Buchanans A Weaver's garden är en fantastisk bok om man skulle vilja ta intresset för fibrer ett steg längre.

Jag har inte fått ner fröna i jorden ännu, jag lovar att berätta mer om hur det går (OM det går)!

Labels: , , , ,

2 Comments:

Blogger fale artut said...

This comment has been removed by the author.

May 16, 2010 at 8:34 AM  
Blogger Tina said...

Ska verkligen bli kul att se hur det går med din bomull. Tänk om du får en boll - det blir ju världshistoriens häftigaste garn!
/Tina

May 18, 2010 at 8:52 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home