Monday, February 15, 2010

Julen varar ända till påsk?


Om ovanstående är sant så är jag inte alldeles för sent ute med mitt julgarn. Tolkningen av julgarn är i detta fall ett så tunt garn som möjligt som tar lång tid att göra och därför bara hinns med när man är ledig. Som under jullovet.

Jag har spunnit grå/turkos bfl från Spinnspiration så tunt jag kunde på min gamla spinnrock och tvinnade det sedan med sig själv till tvåtrådigt. Det blev ca 690 meter av 100 gram. Det räcker till en sjal.

Jag har också för första gången stickat av garn jag spunnit själv! Det är core-garnet, också från spinncirkel 2009, som blivit en halsvärmare. Den syns på min blogg.

Ska bli spännande att ta tag i de nya uppgifterna under 2010! Stort tack till alla som är engagerade och skriver om olika tekniker!

Labels:

2 Comments:

Blogger Emmy said...

Sååå fint! Och så tunt!
Jag ser fram emot att få se sjalen sen.

February 16, 2010 at 1:48 PM  
Blogger Åsa i Skuttunge said...

vilken trevlig tolkning av julgarn!

February 16, 2010 at 7:34 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home