Tuesday, May 18, 2010

Jul, jul, strålande jul

Jag har inte glömt bort julutmaningen - jag har bara inte fotat den! Men här är mitt julgarn:



Det är 1 tr ramie, tvinnad med en blå bomullstråd och en glittertråd. Det blev lite spiralgarnsaktigt, eftersom ramietråden är så väldigt mycket tjockare. Jag gillar hur garnet blev. Jag visste först inte alls vad jag skulle göra med spolen med ramie, som jag spann i typ augusti, men så började det snöa så härligt i Stockholm, och då kändes det helt plötsligt rätt med lite vitt julgarn.


Delar av garnet ingår nu i en varp jag har satt upp på min grindvävstol, det ska bli en halsduk är tanken.

Labels: , ,

1 Comments:

Blogger Åsa said...

Men god jul på dej! :-)

Jag känner igen det fina tyget under garnet, jag tror bestämt att jag har en nåldyna i det ;-)

May 19, 2010 at 8:24 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home