Monday, July 27, 2009

Slub-test

Livet kom emellan brukar man säga tror jag...

Nu har jag i alla fall gjort ett minimalt test av senaste tekniken i vår spinncirkel; slub yarn

Det var absolut lättare att göra den här typen av garn när jag var nybörjarspinnerska. Jag kan nog tänka mig att spinna mer slub yarn som man sedan tvinnar med en slät tråd. Vi får se.

Fibern är corriedale Glad från Spinspirations fiberklubb. Jag hade redan spunnit upp ca 30 gram supertunt på en Spindolyn, och nu när jag satt och testade den här tekniken slutade jag efter några få meter för jag kom på vad jag ville göra med resten som jag hade kvar. Det blev ett jättefint garn på 46 gram! Men ni får vänta till helgen med att se det, för det är nämligen nästa teknik som Tina och jag tänkte att vi ska testa tillsammans i spinncirkeln ;-)

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Åsa i Skuttunge said...

tja det verkar gå lite trögt med "slubbandet"... ser med spänning fram mot helgen!!

July 28, 2009 at 9:47 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home