Wednesday, May 13, 2009

Ynkliga resultat av Core

Jaaa, vad kan man säga. Friskt vågat . . .

Dessutom helt suddig bild, vad kan man säga? Nu kompletterad med nedansående bild.
Superinspirerad av bl a artikeln i Spin-Off testade jag att linda en redan spunnen tråd runt en kärna, men det var riktigt klurigt att få det bra. Jag tycker att det blir för löst lixom. Här är någon som lyckats i alla fall, riktigt snyggt!

Och så gjorde jag något helt galet på Lena Hammarlunds ullkurs jag deltog i för nästan 2 månader sedan. Jag använde helt enkelt det jag hade till hands, och det hade ju blivit "snyggare" om kärnan varit vit som fluffet. Men det var skitkul (ursäkta franskan)!

Jag hade en tunn tråd gotlandsull spunnen som jag körde åt andra hållet och lade till tesad vit ull (minns inte nu vilken sort det var), sen körde jag en tredje gång med en tråd för att "hålla fast" ullen. Det här är verkligen en garnsort jag inte vet vad man kan göra med. OM den hade varit snygg menar jag.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Åsa i Skuttunge said...

Jag tycker i alla fall att det var en vacker färg!!;-)

May 13, 2009 at 9:36 PM  
Blogger Åsa said...

Tack :-) Ja, det är ju en liten snutt från det som blev drygt 200 gram Walpurgis bonfire (enkel 3-tr).
Gult, orange och röd ihop är snyggt!

May 15, 2009 at 7:55 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home