Tuesday, April 28, 2009

Sist ut (uppgift 1)

Någon ska ju vara sist också... Trots att jag har varit med och läst sedan spinncirkeln började har det tagit en faslig tid innan ull och slända blandades in i det hela. När det började dyka corespunna garner här på bloggen fick jag i alla fall lite välbehövlig eld i baken och satte igång. Efter några falska starter med svår-draftad ull och för tung slänga (jodå, jag kan läsa instruktioner, jag har bara lite hybris och vägrar tro på dem ;) ), så letade jag till sist fram lite sockervaddsrosa merino och min lätta slända (17 g). Jag fick kämpa lite för att låta bli att dra ut ullen tunt-tunt-tunt, jag ville ju att det här garnet skulle gå att sticka entrådigt. Annars tyckte jag att det gick fort, det var ju bara att inte låta sländan spinna så länge! Det beror säkert mest på att jag är orutinerad och tar lång tid på mig att spinna i vanliga fall. ;)

Det här med snoddvinkel tyckte jag var lite svårt att bedöma, men nog tycker jag att det är löst spunnet i alla fall.
Som synes är det heller inte så jämnt... Jag får nog jobba lite på det när jag spinner upp resten av min rosa ull.

Labels: , ,

6 Comments:

Blogger fale artut said...

Men Milda Moses så snyggt!
Jag har inte ens provat än.....
Jag är helt imponerad!

April 28, 2009 at 6:25 PM  
Blogger Åsa i Skuttunge said...

JAg tycker det var imponerande!

April 28, 2009 at 8:40 PM  
Blogger Elisabeth said...

Det ser otroligt mjukt och skönt ut, trodde först det var uppgift 1 det rörde sig om. Och nej - jag tror inte du er sist ut, vissa andra har inte ens börjat med uppgift 1... :-)

April 29, 2009 at 8:07 AM  
Blogger Caroline said...

Jag skrev nog lite otydligt. Det här är ju uppgift 1, det löst spunna garnet. Jag menade bara att jag fick lite fart när jag insåg att andra redan var inne på nästa uppgift och spann.

Tack för uppmuntran iaf. :D

April 29, 2009 at 11:54 AM  
Blogger fale artut said...

Ja men Nu känns det bättre! Då har jag också provat! Men jag är lika imponerad över ditt resultat ändå! Ser HÄRLIGT ut!

April 29, 2009 at 12:48 PM  
Blogger Tina said...

Det ser jättefint ut! Verkligen löst och gosigt, och det intrycket förstärks ju av att det är rosa också :)

Man ska inte känna någon press att göra saker i "rätt" ordning - det är bara så kul att läsa och se vad alla gör, sedan om det är när vi "officiellt" sett håller på med övning 5 eller 3 spelar mindre roll. Kul att du la upp garnet tycker jag!

April 29, 2009 at 3:22 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home