Wednesday, April 15, 2009

Core på spinnrock

Jag har nu även spunnit ett litet prov med coregarn på spinnrock, och det var betydligt lättare. Mindre saker att hålla reda på, och lättare att få in ett flyt. Det känns som att garnet spunnet på spinnrock är lite mjukare och jämnare, men i övrigt är de väldigt lika varandra.

Den övre härvan är spunnet på spinnrock, den undre på slända (så klart...)

Jag provade även att spinna med en röd coretråd, för att se hur väl jag täckte kärnan, och det finns defintivt plats för förbättring, men det var inte så illa som jag befarade. Definitivt lärorikt, så det kan jag rekommendera alla som provar denna teknik för första gången.
Nu återstår tvätt av garnet också, det låter ju lovande att ni andra fått betydligt mjukare garn efter tvätten.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Liisa said...

Vilken jättesnygg färg! Jag ser inget rött...
Spann du mot core-trådens tvinning (alltså som "vanligt")?

April 16, 2009 at 11:44 AM  
Blogger Tina said...

Nej, det här är inte garnet som har en röd core, det röda garnet var bara ett litet prov jag gjorde för att testa mig själv. Lärorikt (men kanske inte så snyggt)

Jag spann mot riktningen (medsols) men jag tycker inte det har gjort någon skillnad när jag provat med olika riktningar.

April 20, 2009 at 5:14 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home