Sunday, February 01, 2009

Spinna lågtvist på slända

Jag passade på att börja öva mig lite på att spinna entrådigt med lågtvist på slända på träffen idag. Det var riktigt klurigt. Trots att jag bara har spunnit i knappt 2 år har jag lyckats lära in en ovana att dra på rejäl fart på sländan och låta MASSOR med snodd gå in i garnet innan jag är nöjd och lindar upp på skaftet. Det har nog mycket att göra med att garnet gick av ofta i början och min dyra slända åkte i backen många gånger, med böjd krok som följd :-(

Idag ansträngde jag mig verkligen att låta sländan snurra långsamt och så lite snodd som möjligt gå in i fibrerna, och jag känner mig ganska nöjd med resultatet:

Det här är en utmaning för mig, jag ska fortsätta öva och hoppas på att kunna visa en riktig härva innan den här delen av cirkeln är slut :-D

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home