Tuesday, February 10, 2009

Gillesträffens garn

Äntligen har jag fått färdigt garnet som jag spann på gillesträffen i Uppsala nyligen. Det tog låååång tid - att spinna lågtvist tar betydligt mer koncentration och tid än att spinna mitt standardgarn. Resultatet blev ganska bra tycker jag, även om jag inte har provat att tvätta det än:

Härva direkt från spinnrocken

Det är en färgad corriedale blandning som jag köpt på ebay. Jag predraftade väldigt noga, och trampade sedan så långsamt jag kunde, samtidigt som jag försökte mata in fort. Garnet har en snoddvinkel på ca 14 grader. När jag skulle härva av garnet så gick det av på några ställen - där hade det blivit alldeles för lite snodd, och det är ganska ojämnt. Dessutom tunnare än vad jag siktade på. Men hey - det är ju övning som ger färdighet sägs det!

Jag är tveksam till färgerna, men tänker att jag kanske ska sticka en sjal i svart, med ränder i detta garn som kontrast. Jag får se.

Dessutom så ville jag visa den fantastiska kakan som vi hade på spinnargillet!


Den är ju 100% rätt! Och dessutom väldigt god :)

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Åsa said...

Det blev ju hur bra som helst ditt garn! Det vrider sig ju inget alls, ser så fint ut.

February 12, 2009 at 8:28 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home