Wednesday, April 01, 2009

Fluffigt garn på slända

På gillesträffen i Uppsala tidigare i år (ehrm) passade jag på att försöka spinna ett löst och fluffigt garn på slända. Jag måste säga att det gick bättre än vad jag trodde, men även om det är bra mycket tjockare än mina vanliga garner så är det ju inte något extremt. Här ovan är det bara gotlandsull, och i garnet här under har jag även blandat i lite silke.
Den variant jag blev mest förtjust i är den här under. Det är Gotland, silke och även lite finull.


Sen har jag även gjort några försök här hemma med en merino/silkeblandning från Kartehuset. Den har inte blivit riktigt lika löst spunnen eftersom jag insett att jag inte riktigt vet vad jag skulle göra av garner som det här. Men den är nog det tjockaste jag lyckats spinna på min gamla spinnrock. Måste säga att det här har varit en otroligt bra övning när det gäller att återfå kontrollen över vad man spinner! =)

Labels: , ,

1 Comments:

Blogger Åsa said...

Ser jättefint ut, jag håller med om att det var bra att öva sig på att kontrollera snodden.

April 10, 2009 at 12:48 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home