Wednesday, July 02, 2008

Hemligt spinneri

Jag har gått med i en UK-baserad spinnhemlis, och vågar därför inte posta på min egen blogg. I hemlis ska man skicka både handspunnet garn och fibrer, och jag blev precis klart med garnet igår natt.

Det är flerfärgad merino som jag försökt spinna löst entrådigt till ett sjalgarn eller liknande. Ska ta loss det och tvätta det, och se om jag lyckades, och hur många meter det blev.

Min hemlis gillar lila, blått och grönt, och ville ha något som hon inte vanligtvis skulle göra själv - jag hoppas hon gillar det här (det är ju iallafall lite lila i....)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det är ju superfint! Det är väl din flerfärgade merino som finns i butiken? Den blir jättefin uppspunnen. Vad roligt det ska bli med det andra bytet. Hoppas jag kommer åt en dator under semestern så att jag kan mejla min hemlis.

July 2, 2008 at 11:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

snyggt! Om jag förstår dig rätt så är det entrådigt? Har själv inte lyckats få till det ännu men övning ger färdighet......


//Ylva Uppsala

July 2, 2008 at 5:02 PM  
Blogger Åsa i Skuttunge said...

ja lite lila var det ju förståss - det var faktiskt snyggt. Blir intressant att höra om du fick till balansen. JAg ahr lite svårt att inte spinna ojämnt mycket tvist i min entrådiga och då drar det bara i väg...

July 3, 2008 at 8:30 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home