Saturday, December 09, 2006

Här är Lakrits!

Han är en mycket bestämd men vänlig bagge i sina bästa år- även om han börjar bli lite gråhårig (Kan får verkligen bli gråhåriga?) Lakrits lever sitt liv cirka en kilometer från mig här norr om Uppsala hos min granne Eva-Karin. Hur som helst är han den som är ursprunget till den ullfäll jag just nu sitter och spinner av - tottspinning. Jag gillar inte när det blir så där groteskt grovt det här blir snarare tunt men ojämnt. Jag hoppar helt enkelt över kardningen.....det blir bättre än det låter.

2 Comments:

Blogger Tina said...

Hoppa över kardningen, det låter ju som en dröm! Ser fram emot att få se resultatet sedan!

December 13, 2006 at 9:42 AM  
Blogger Strumpstickan said...

Kloka fina ögon!

February 3, 2007 at 7:17 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home