Tuesday, October 17, 2006

Inspirerande

Det var verkligen en inspirationskick att träffa alla i söndags, och se vad ni håller på med. Jag måste ju erkänna att det ofta är så att spinnrocken blir stående stilla långa perioder, men när jag väl kommer igång så!

Den vita merinoullen som jag spann på är snart klar, jag har en halv spole kvar att spinna upp och sedan tvinna. Efter det är det bara problemet med mitt härvträ som måste lösas. En del av härvträt har nämligen trillat ned bakom billy-bokhyllorna... Det är inget litet projekt att få upp den. Säkert lättare att bara köpa en ny.

Så snart får jag det angenäma problemet med vad jag ska spinna efter merinon. Det lutar åt att spinna upp lite prover som jag köpt från Wingham wool work, så jag vet vad jag vill ha nästa gång jag gör en beställning därifrån. Bland annat har jag bambu, possum och lite Black Welsh att testa.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home