Thursday, October 26, 2006

Garnbyte?

Jag har haft en massa strul med yahoo grupperna senaste dagarna, och därför missat en del mail. Tänkte att det kanske gällde fler än mig, och postar därför här också.

Jag undrar om det finns något intresse för att byta lite garn nästa träff vi har. Via Knitters review i USA så har jag varit med i tvåstycken sk yarn swaps, dvs man spinner garn och alla som deltar fårett litet exemplar från alla andra.

Man kan ha helt fritt - dvs spinn vad du vill, hur du vill, eller så har man vissa riktlinjer, texfårull, blandfibrer, en viss spinnteknik etc.Till garnprovet skriver man även en beskrivning, vad man gjort,varför och hur nöjd man blev.

Vitsen med det hela är att man får se hur andra människor gör, ochvad de får för resultat, kanske lära sig något nytt om fibrer ellertekniker, och så får man en bunt små garnprover som kan vara väldigtinspirerande att titta på.

Är det här något som skulle kunna vara av intresse? Isåfall så kan viju ha en liten "show-and-tell" på nästa träff, och efter att alla harberättat om vad de gjort, så kan alla ta med sig ett litet smakprov,kanske 10-15 m. Självklart kan man vara med även om man inte bor i Stockholm och kan komma på gillesträffar. Då ordnar vi det med post på något sätt.

Så här såg proverna ut från den första garnbytarrundan jag var med i. Det är jättekul att titta på dessa prover, och känna på olika kvaliteter osv.

Säg till om det låter intressant.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det är klart att det låter intressant!

November 16, 2006 at 11:16 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home